LIROS Ropes



Kinnevikens Segelmakeri


North Sails

Robship

Semcon

harken

Fiskekrogen

IT Support Center


Kvällsutmaningen

Hur sköter SSF sitt uppdrag?
Mycket bra
Ganska bra
Varken bra eller dåligt
Ganska dåligt
Mycket dåligt

View Results

Polls Archive

Grand Soleil

Marinaman

Selden

Asperö

Ottosson2

Klicka för att se filmen.

Klicka här för att komma till UK Syversen

Landrover

Different Design

Albatross2


Poly 2007

quantum

Sea Avenue

frostbite

OS-Segel

Spinlock

Marin Rostfritt

Race nr 2 ...... 15 maj ..... till slut vann BMW Oracle över Luna Rossa ... men det satt långt inne ... Fotograf Gilles Martin-Raget ...



Varför bara 16 knop?


Det var en som skrev att båten är kapabel för mer än 16 knop, men det har sina svårigheter. Man seglar i kapp vågen, kraschar in i den framför, och måste börja bygga fart igen. Är det en sån situation vi ser på bilen?

En annan fråga till den som vet: Är det inte David Ullman (61 år) som styr den här båten?

4 Responses to “Varför bara 16 knop?”

  1. mattias heiding Says:

    Vissst är det han som styr, och en annan kändis brevid, honom känner du igen?

  2. nk Says:

    Peter Harken?

  3. Fredrik Says:

    Jag sa 16 för att vara försiktig. I lördags gick det betydligt fortare (20+). Som man ser på Ullman och gänget är det bara att hänga på aktern för att minimera dyken. I den vind vi hade (15 m/s och upp) kan man inte lova upp i botten på vågen utan att brocha… det är bara att köra rakt igenom nästa våg och hoppas att allting fortfarande står. Jag pratade med rorsman på den franska båten, Francois Brenac, och han sa att de kom ur en sådan dykning i 21 knop (vet inte hur fort de gick när de gick in i vågen). Fort går det och kul är det :-)

  4. SWE 3549 Says:

    Kolla in märket på gennakern på SA… Lite lustigt

Leave a Reply